350 rub
Journal Science Intensive Technologies №10 for 2010 г.
Article in number:
Analysis of stability of transport constructions on the basis of fuzzy sets theory
Authors:
D.V. Klimova, O.V. Druzhinina
Abstract:
Methods of the safety analysis of transport constructions on the basis of fuzzy sets theory are considered. Railway bridge stability and cohesion analysis algorithm applying fuzzy sets which can be effectively used for quantitative measuring of hazard in transport system under seismic influence is proposed. The railway bridge is considered as complex multilevel transport system. Examples of the analysis of damages of the concrete bridge are made. The technology of railway bridge damages estimation allows to define necessity of repair, strengthening or modernization. The indicated procedure can be used in the improving technologies problems seeking to seismic safety of transport constructions and ensuring of motion safety.
Pages: 46-54
References
  1. Климова Д.В., Дружинина О.В. Моделирование динамического взаимодействия поезда и железнодорожного пути с учетом оценки безопасности движения при сейсмических воздействиях // Транспорт: наука, техника, управление. 2010. № 6. С. 23-27.
  2. Demicco R.V., Klir G.J. Fuzzy logic in geology. San Diego: Elsevier science, 2004.
  3. Karimi I. Risk management of natural disasters: A fuzzy-probabilistic methodology and its application to seismic hazard. Istanbul: Bauingenieurwesen. 2006.
  4. Силов В.Б. Принятие стратегических решений в нечеткой обстановке. М.:ИНПРО-РЕС, 1995.
  5. Carausu A., Vulpe A. Fuzzy logic methods for seismic damage assessment and control // 18th International Conference on Structural Mechanics in Reactor Technology. Espoo. 2005. P. 3907-3916.
  6. Лойко В.И., Ефанова Н.В. Подход к оценке интегрального показателя интегрированных производственных систем // Политематический сетевой электронный научный журнал Кубанского государственного аграрного университета.  2005. № 11.
  7. Lin T-K., Lin C-C.J., Chang K-C. A neural network based methodology for estimating bridge damage after major earthquakes // Journal of the Chinese Institute of Engineers, 2002. V. 25, № 4. P. 415-424.
  8. Liang M-T., Wu J-H., Liang C-H. Applying fuzzy mathematics to evaluating the membership of existing reinforced concrete bridges in Taipei // Journal of Marine Science and Technology. 2000. V. 8. № 1. P. 16-29.
  9. Фу К.С., Исидзука М., Яо Т.П. Применение нечетких множеств для оценки устойчивости строительных конструкций при землетрясениях // Нечеткие множества и теория возможностей. Последние достижения: пер. с англ./под ред. Р.Р. Ягера. М.: Радио и связь. 1986. С. 312-332.
  10. Анциперовский В.С., Осипов В.О, Якобсон К.К.Содержание и реконструкция железнодорожных мостов. М.: Транспорт. 1975.
  11. Климова Д.В. О применении теории нечетких множеств для оценки безопасности транспортных сооружений при сейсмических воздействиях // Труды XVII Международной конференции. М.: ИПУ РАН. 2009. С.430-433.