350 rub
Journal Information-measuring and Control Systems №1 for 2011 г.
Article in number:
The adaptive algorithm of a speed control of flight of the flying machine
Authors:
V.P. Kharkov, I.S. Mikhalev
Abstract:
The adaptive algorithm of a speed control of flight of the flying machine at the heart of which synthesis application of the concept of return problems of dynamics lies is considered. The practical results of the modeling confirming working capacity and efficiency of offered algorithm in the conditions of action of indignations and change of temperature of external air are resulted.
Pages: 9-15
References
  1. Говоров И.Н., Кретинин Г.В., Лещенко И.А .Особенности математического моделирования авиационных ГТД.
    М.: ВВИА им. проф. Н.Е. Жуковского. 1998.
  2. Гуревич О.С. Гольберг Ф.Д., Селиванов О.Д. Интегрированное управление силовой установкой многорежимного самолёта. М.: Машиностроение. 1994.
  3. Кулифеев Ю.Б., Грозов О.Б. Электрифицированные системы управления силовыми установками летательных аппаратов. М.: ВВИА им. проф. Н.Е. Жуковского. 2003.
  4. Нелюбов А.И., Новад А.А. Динамика полёта боевых летательных аппаратов. М.: ВВИА им. проф. Н.Е. Жуковского. 1994.
  5. Нечаев Ю.Н., Фёдоров Р.М., Котовский В.Н., Полев А.С. Теория авиационных двигателей. Ч. 2. М.: ВВИА им. проф. Н.Е. Жуковского. 2006.
  6. Харьков В.П.Адаптивное управление на основе концепции обратных задач динамики // Материалы междунар. научн.-практич. конф. (Сочи, октябрь 2010 г.). М: МИЭМ. 2010. С. 455-457.
  7. Харьков В.П., Колпаков В.Ф. Математическая модель автомата тяги с учётом параметров силовой установки // Прикладная теория управления, оценивания и идентификации. М.: ВВИА им. Н.Е. Жуковского. 1986. С. 202-208.