350 rub
Journal Information-measuring and Control Systems №8 for 2012 г.
Article in number:
Development of SCORM methodology in creating off information-educational resources
Authors:
A.I. Guseva, A.V. Ivanov, I.M. Kozgin, V.S. Kireev, A.S. Tzuplakov
Abstract:
The given research is directed on the decision of the important scientific problem consisting in working out of interactive electronic educational elements in format SCORM 2004, used in systems of electronic training. During work performance models of the electronic educational elements based on use of praktiko-focused methods of formation necessary professional competenсes by preparation of experts for the high technology sectors of economy, especially nuclear branch have been developed. The developed models have laid down in a basis of methods of definition of productivity of use of interactive electronic educational elements as components of the research environment of nuclear university. The results of using information-educational resources in format SCORM 2004 in National research nuclear university «MEPHI» are discussed.
Pages: 43-48
References
  1. Гусева А.И., Иванов А.В., Кожин И.М. Опыт создания электронных образовательных ресурсов в стандарте SCORM // Программные продукты и системы. 2010. № 4. С. 217-220.
  2. Гусева А.И., Киреев В.С.., Шеина Е.А. Опыт внедрения результатов научных исследований в учебный процесс исследовательского университета // Программные продукты и системы. 2010. № 4. С. 202-207.
  3. Гусева А.И., Киреев В.С., Тихомирова А.Н., Филиппов С.А., Цыплаков А.С. Информационно-образовательный портал МИФИСТ исследовательского ядерного университета // Программные продукты и системы. 2009. № 3. С. 57-62.
  4. Гусева А.И., Киреев В.С., Илюхин А.А., Цыплаков А.С., Иванов А.В., Кожин И.М. Информационно-образовательные ресурсы исследовательского университета // Информационно-измерительные и управляющие системы. 2011. № 6. С. 72-78.
  5. Гусева А.И., Киреев В.С. Модели и методы определения результативности использования интерактивных электронных учебных элементов в учебном процессе // Вестник Российского университета дружбы народов. Серия: Информатизация образования. 2012. № 1. С. 94-104.