350 rub
Journal Achievements of Modern Radioelectronics №4 for 2009 г.
Article in number:
Simulation of Radiation Brightness from Clouds Borders
Authors:
A. P. Lukyanov
Abstract:
Task of development of high-performance algorithm for simulation of brightness cloud image for a wide range of wavelengths is considered. The basis of developed algorithm is the method used for simulation of images of non-transparent objects in visual waveband. A modification of the method with account for semi-transparency of clouds and difference of angular dependence of multiple scatter indicatrix (reflection factor) from the Lambert law is made. A satisfactory precision of the developed algorithm is shown by comparing with precisely made calculations
Pages: 50-59
References
  1. Рост Рэнди Дж. OpenGL. Трехмерная графика и язык программирования шейдеров. Спб: Питер. 2005.
  2. Сиваков И. Как компьютер рассчитывает изображения. Технологии программного рендеринга. 2004. Статья на сайте компании «Ф-Центр» ©. Ч. 1. http://www.fcenter.ru/online.shtml-articles/hardware/videos/8749, Ч.2. http://www.fcenter.ru/online.shtml-articles/hardware/videos/8924.
  3. Репин В. Г., Лагуткин В. Н., Лукьянов А. П. Моделирование спектральных и угловых характеристик яркости рассеянного излучения облаков в видимом и инфракрасном диапазонах // РЭ. 2001. Т. 46. № 10. С. 1235-1241